Skip to content

Akward i godiskiosken

10 maj 2009

Vet inte om fler varit med om det här, men jag stör mig jättemycket på när mitt bankkort ibland tvärvägrar att lämna ut pengar när jag ska handla. Enligt föreskrifter ska personal utav integritetskäl upplysa dig, men även andra som befinner sig runtomkring att ”köp ej medges”, och inget annat. Olyckligtvis finns det dessvärre inkompetent personal som gärna utgår från att man inte har pengar att handla med, och således påpekar just det. ”Du har inga pengar på kortet”. Jo det har jag så faan visst! Så gör om och gör rätt lilla gubben. Och tänk på att det kan vara din lilla maskin det är fel på, och inte min ekonomi. När han senare testade på nytt gick allt precis som det skulle, varpå jag påpekade att det nu helt plötsligt fanns pengar på kortet, för att på något vis återta den heder han så bryskt tagit ifrån mig.

No comments yet

Kommentera

