Skip to content

Populism & Röd/Gröna röror

30 april 2009

Kommer ni ihåg i skolan så fanns det alltid olika typer utav grupper. Det fanns t ex ”plugghästarna” de som var sjukt föraktade under skoltiden, men som senare bosatte sig i villor utanför stan med 2 fina bilar på uppfarten. Vidare fanns det ”skolkarna”, de som satt i skolan och hade det trevligt och umgicks, ja dock inte inne på lektionen, och som senare fick vikariat på Samhall eller Tomteboda. Sedan får vi inte glömma ”nördarna”, till den kategorin kan jag nog räknas in, dock var jag aldrig riktigt en del utav den gruppen heller….strunt samma min poäng är att detta gruppfenomen fortsätter vidare i livet, människor fortsätter gruppera sig, på Facebook, på Myspace mm, och inom politiken. Och det är kanske där åtminstone jag tänker: Nog är nog! För jag vill rösta på dels en människa och dess homogena grupp, inte en konstallation utav flera grupper som egentligen inte tycker samma sak, men som går ihop för att vinna ny mark. Jag vill se politiker som står för sina handlingar och som inte skyddar sig med att skylla på varann när det går dåligt. Skulle det inte vara skönt med politiker som levde som de lärde?

No comments yet

Kommentera

