Skip to content

Hype: Serien ”Dead Set”

17 januari 2009

Se trailern här

Brittiska serien ”Dead set”, kan liknas vid en skruvad nyversion utav klassikern ”Shaun of the dead”.

Mitt under en live-tv del utav Big brother Uk, Rapporteras det om en mängd märkliga incidenter runt om i England. Det visar sig senare vara en epedemi utav galna zombies. Jag hade inte direkt några stora förhoppningar på kvaliteń, men jag gillade manuset så pass mycket att jag beslutade mig för att ge serien en chans, vilket jag inte ångrade en sekund. Nu hoppas jag verkligen att Svensk-tv köper in den på momangen! Att se dokusåpa-deltagare förvandlas till Zombies är ett nöje i sig. Mycket gore, blod och humor utlovas. ”Låt den rätte komma in” känns helt plötsligt trist och gammal i jämförelse med denna lilla godbit.

No comments yet

Kommentera

