Skip to content

”I am not a crock!” SVTś Annie Wegelius talar ut

16 januari 2009
tags: , , , , , ,

Annie Wegelius försvarstal

I brist på den kunskapen har jag levt i tron om att min hantering varit korrekt tills jag fick del av Skatteverkets beslut strax före jul. I detta beslut, som är en offentlig handling, kan man läsa att jag angivit denna försäljning redan 2003 vilket borde undanröja alla misstankar om medvetet fusk. De som hittills skrivit om detta har antingen inte brytt sig om att läsa det som står i beslutet eller medvetet inte tagit med att jag faktiskt informerat Skatteverket för då faller ju liksom själva storyn om att det kan föreligga ett medvetet uppsåt.

När jag i december fick del av Skatteverkets beslut gav jag omedelbart en fullmakt till min skattekonsult att tillsammans med Skatteverket reda ut vilket belopp som jag skall betala så
att jag kan redovisa detta redan i 2007 års deklaration som inväntar denna korrekta summa.

Slutligen kan jag konstatera att inga av de av Skatteverket beslutade skatterna har förfallit till betalning och att jag med god marginal kommer att reglera den skatt som den pågående
dialogen med Skatteverket kommer att resultera i.”

Ja, gott folk! Visst känns det fint att betala tv-licens, när SVT har fuskande chefer?

No comments yet

Kommentera

